Min graviditet (nu i v.38)

 
På bilderna:
1) Min mage i v. 28     2 & 3) min mage i v. 37      4) Min syster (som är beräknad 3 veckor efter mig) och jag förra veckan.      5) M fixar gipsmagen i v.36 :)


Det närmar sig med stormsteg, i skrivande stund är jag gravid i v. 38 (37+1) och vill inget hellre än att
vår lilla K ska komma ut nuuuuu! Jag är tung och flåsig och har ont överallt. Ni anar inte hur svårt de simplaste
 tingen blir med en mage ivägen - knyta skorna? Glöm det, det är foppatofflor som gäller - även om du
så ska på bankmöte. Klippa tånaglarna? Mnja, med nöd och näppe och massor av pauser.
Måla tånaglana? Nope, det får sambon fixa, men det var ju som han själv sa det "inga problem för det
här är ju precis som mitt lackstift till bilen" 😋. Raka benen? Funkar om man är så listig som jag
o köper en plaststol att ha i duschen - finemang! Sitta som en normal människa? Hehe nej,
tillbakalutad gäller. Promenera? Nej, vagga heter det nu för tiden.

O nu senaste dagarna har jag inte heller fått sova. Halsbränna och uppstötningar har jag haft i flera
veckor, till följd av att bebis trycker på magsäcken och magmunnen är trasig. Det "botades" först
genom massa härliga piller från apoteket, som inom kort slutade verka. Därefter har jag fått palla upp
mig i halvsittande ställning vilket lett till att jag fått sova på rygg - inte skönt. Men jag har åtminstone fått
sova - fram tills för några dagar sedan. De senaste nätterna har jag vaknat av att min kropp slutat andas
av sig själv - kul va? Har i princip inte kunnat sova på två dygn så efter att ha pratat med förlossningen
ville de ha upp mig för kontroll. CTG gjordes och allt såg bra ut, därefter fick vi vänta in läkaren som
lyssnade på mina lungor och kollade puls, andning osv. Även där såg allt bra. Snäll som han var
frågade han också om vi ville se vår bebis, vilket vi såklart ville. Under senaste tillväxtultraljudet i v.32
såg vi nämligen ingenting då läkaren var så snabb. Nu fick vi titta lite i några minuter o M tyckte minsann
det såg ut som om hon hade min näsa.... vi får väl se 😜 Ingen lösning hittades dock på mina andningsproblem
så jag får försöka stå ut helt enkelt de få veckor som är kvar, och hoppas hon vill kika ut snart 💕

 
Graviditet | BB, Bebis, Förlossning, Gravid, Graviditet, Höggravid, vecka 38 | |
Upp